close

   You Raise Me Up by Martin Hurkens

與這首家喻戶曉,充滿鼓舞的歌曲有段故事。
一開始聽到這首歌的時候,絕非ㄧ般人所想的音樂會或是什麼禮讚的場合,而是在平凡的一天,坐在電視機前,看動畫的時候 (艸)
那時候聽到了英文和日文的詮釋,加上高二的時候,生活開始變得有些壓力,嘗試了一些事情,也有不錯的結果,同時更讓我深深體會到,一直在我身邊默默給予力量,或是在某種形式上支持我的人。我想,「如果沒有這些人,我或許沒有這一天。」
這首歌真切地道出我的感受,所以也特別地喜歡。
到了高三,英文老師要求每一組都要出英文歌聽寫填空的小考,而就那麼地巧,由Westlife所詮釋的版本被某組出作了題目。
進了大學,在某次社團表演上,也有人自彈自唱。

而在第二屆青春盃合唱大賽時,指定曲之一便是這首膾炙人心的曲子。大家一起練習,然後舞台上盡全力以最好的合聲唱出來,那是一種奇妙的感覺 (笑) 最後的佳績,也讓大家笑開了懷。
而就在昨天,與親愛的一起順道前往新竹東門城護城河看燈節的時候,現場也有LIVE演出這首歌。
只能說這是一首充滿回憶的歌,我相信任何人聽到了也會備受鼓舞。
---------------------------------------------------------------------------
When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

(Chorus)
You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up… To more than I can be.


You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up… To more than I can be.


There is no life – no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

(Chorus)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lydia莉迪 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()